Aktualności

Zarządzenie Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w sprawie przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 wśród członków społeczności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi


Zarządze­nie nr 20/2020 z dnia 10 mar­ca 2020 r.  Rek­to­ra Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi
w spraw­ie prze­ci­wdzi­ała­nia rozprzestrzeni­a­n­iu się wirusa SARS–COV‑2  wśród członków społecznoś­ci Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi

Na pod­staw­ie art. 50 ust. 1 ustawy z dnia 20 lip­ca 2018 r. – Pra­wo o szkol­nictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2020 r. poz.85), § 12 oraz § 13 ust. 2 Statu­tu Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi z dnia 27 czer­w­ca 2019 r, ze zm., w związku z wejś­ciem w życie ustawy z dnia 2 mar­ca 2020 r. o szczegól­nych rozwiąza­ni­ach związanych z zapo­b­ie­ganiem, prze­ci­wdzi­ałaniem i zwal­czaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytu­acji kryzysowych (Dz.U. poz. 374), zarządzam, co następu­je:

§ 1

Niniejsze zarządze­nie określa zasady zapo­b­ie­ga­nia i prze­ci­wdzi­ała­nia rozprzestrzeni­a­n­iu się wirusa SARS – COV‑2, zwanego dalej „COVID-19”, wśród członków społecznoś­ci Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi, zwanego dalej „Uni­w­er­sytetem”.

§ 2

  1. Odwołu­je się wszelkie kon­fer­enc­je, imprezy oraz wydarzenia orga­ni­zowane przez Uni­w­er­sytet.
  2. Zaw­iesza się zagraniczne wyjazdy służbowe oraz udzi­ał w kon­fer­enc­jach, zjaz­dach, lub sym­poz­jach kra­jowych pra­cown­ików, dok­toran­tów i stu­den­tów Uni­w­er­syte­tu.
  3. Wstrzy­mu­je się przy­jazdy do Uni­w­er­syte­tu goś­ci zagranicznych.
  4. Wstrzy­mu­je się zak­wa­terowanie nowych osób w domach stu­denc­kich, jak również wprowadza się zakaz odwiedzin przez goś­ci zewnętrznych.

§ 3

Pra­cown­i­cy i stu­den­ci Uni­w­er­syte­tu, którzy w ostat­nich 14 dni­ach przy­byli do kra­ju z regionów wysok­iego ryzy­ka zakaże­nia lub mogli mieć kon­takt z osoba­mi powraca­ją­cy­mi z takich regionów, zobow­iązani są skon­tak­tować się z Uni­w­er­sytetem – po adresem: pra­cown­i­cy
[email protected] / stu­den­ci [email protected], [email protected] oraz poin­for­mować o przy­by­ciu Państ­wową Inspekcję San­i­tarną.

 § 4

  1. Odwołu­je się wykłady dla stu­den­tów i zobow­iązu­je się kierown­ików przed­miotów do udostęp­ni­a­nia stu­den­tom mate­ri­ałów dydak­ty­cznych w formie elek­tron­icznej lub wskaza­nia zakre­su mate­ri­ału niezbęd­nego do zal­iczenia przed­mio­tu.
  2. Utrzy­mu­je się w mocy decyzję Prorek­to­ra ds. Klin­icznych, ogłos­zoną w komu­nika­cie z dnia 3 mar­ca 2020 r., zale­ca­jącą przeprowadzanie ćwiczeń klin­icznych bez kon­tak­tu z chory­mi. Decyz­ja doty­czy wszys­t­kich zajęć klin­icznych, na wszys­t­kich kierunk­ach studiów i we wszys­t­kich szpi­ta­lach klin­icznych oraz zajęć prowad­zonych w tzw. „bazie obcej”.
  3. Odwołu­je się zaję­cia z wychowa­nia fizy­cznego.
  4. Orga­ni­za­c­ja pozostałych zajęć dydak­ty­cznych nie ule­ga zmi­an­ie.

§ 5

  1. Zale­ca się ogranicze­nie do min­i­mum bezpośred­nich kon­tak­tów pra­cown­ików w miejs­cu pra­cy.
  2. W celu zapewnienia sprawnej komu­nikacji zale­ca się wyko­rzysty­wanie kore­spon­dencji
    e‑mailowej i kon­tak­tów tele­fon­icznych.

§ 6

  1. Infor­mu­je się, że w celu prze­ci­wdzi­ała­nia rozprzestrzeni­a­n­iu się COVID-19 pra­co­daw­ca może pole­cić pra­cown­ikowi wykony­wanie przez czas oznac­zony pra­cy określonej w  umowie o pracę poza miejscem jej stałego wykony­wa­nia – tzw. „pracę zdal­ną”. Decyzję w imie­niu pra­co­daw­cy pode­j­mu­je kierown­ik jed­nos­t­ki orga­ni­za­cyjnej, określa­jąc czas trwa­nia pra­cy zdal­nej, która nie może trwać dłużej niż przez okres 14 dni kalen­dar­zowych. O fak­cie tym kierown­ik zaw­iadamia Biuro Kadr, przesyła­jąc infor­ma­cję na adres: [email protected].
  2. Polece­nie może zostać wydane w szczegól­noś­ci w przy­pad­kach:
    1) wcześniejszego prze­by­wa­nia pra­cown­i­ka w rejonach wysok­iego ryzy­ka wys­tępowa­nia COVID-19, w tym w przy­pad­ku powro­tu pra­cown­i­ka z wyjaz­du zagranicznego;
    2) pogorszenia stanu zdrowia pra­cown­i­ka, charak­terysty­cznego dla objawów zaraże­nia COVID-19,
    3) pode­jrzenia zaraże­nia pra­cown­i­ka COVID-19 w wyniku kon­tak­tu z osobą chorą lub pode­jrzaną o zaraże­nie COVID-19;
    4) innych, określonych w komu­nikat­ach Głównego Inspek­to­ra San­i­tarnego.
  3. Kierown­ików jed­nos­tek orga­ni­za­cyjnych Uni­w­er­syte­tu zobow­iązu­je się do utrzymy­wa­nia stałego kon­tak­tu z pra­cown­ikiem wykonu­ją­cym pracę zdal­ną i nad­zorowa­nia efek­tów jego pra­cy.

 § 7

  1. Pra­cown­ik zobow­iązany jest do niezwłocznego poin­for­mowa­nia o pode­jrze­niu zachorowa­nia COVID-19:
    1) Państ­wową Inspekcję San­i­tarną;
    2) pra­co­daw­cę – wiado­mość należy przekazać kierown­ikowi jed­nos­t­ki orga­ni­za­cyjnej tele­fon­icznie lub e‑mailowo; zaist­ni­ałe zdarze­nie należy zgłosić także drogą e ‑mailową na adres: [email protected].
  1. Nieza­leżnie od obow­iązku określonego wobec pra­co­daw­cy, należy bezwzględ­nie pod­dać się zalece­niom Państ­wowej Inspekcji San­i­tarnej – zarówno w przy­pad­ku izo­lacji, kwaran­tan­ny lub nad­zoru epi­demi­o­log­icznego w zakre­sie określonym przez Państ­wową Inspekcję San­i­tarną. Niepod­danie się rygorowi będzie rapor­towane do władz Uni­w­er­syte­tu, a pra­cown­i­cy narusza­ją­cy powyższe zasady nie będą dopuszczeni do pra­cy.
  2. Obow­iązek infor­mowa­nia o pode­jrze­niu COVID-19 na powyższych zasadach doty­czy również dok­toran­tów i stu­den­tów – infor­ma­cję należy przekazać na adres: [email protected] i odpowied­nio dla stu­den­tów anglo­języ­cznych: [email protected].

 § 8

  1. Kierown­ików jed­nos­tek orga­ni­za­cyjnych Uni­w­er­syte­tu zobow­iązu­je się do:
    1) codzi­en­nego zapoz­nawa­nia się z aktu­al­ny­mi komu­nikata­mi Głównego Inspek­to­ra San­i­tarnego oraz komu­nikata­mi władz Uni­w­er­syte­tu, doty­czą­cy­mi COVID-19;
    2) niezwłocznego rapor­towa­nia pra­co­daw­cy o zaist­ni­ałych przy­pad­kach COVID-19.

 § 9

  1. Władze Uni­w­er­syte­tu dołożą wszel­kich starań, aby pomi­mo nadzwycza­jnej sytu­acji i pod­ję­tych środ­ków ostrożnoś­ci, umożli­wić stu­den­tom real­iza­cję pro­gra­mu ksz­tałce­nia oraz zal­icze­nie zajęć.
  2. Zaw­iesze­nie dzi­ałal­noś­ci Uni­w­er­syte­tu na wiele tygod­ni albo miesię­cy wiąże się z poważny­mi kon­sek­wenc­ja­mi, wyma­ga koor­dy­nacji na poziomie kra­ju i zgod­nie z prawem — decyzji Min­is­tra Nau­ki i Szkol­nict­wa Wyższego, a w zakre­sie uczel­ni medy­cznych także Min­is­tra Zdrowia.

 § 10

  1. Indy­wid­u­alne decyz­je związane z prze­ci­wdzi­ałaniem rozprzestrzeni­a­n­iu się COVID-19,
    w zakre­sie nieureg­u­lowanym niniejszym zarządze­niem, pode­j­mu­je Rek­tor.
  2. Zarządze­nie wchodzi w życie z dniem pod­pisa­nia i obow­iązu­je do odwoła­nia, w zależnoś­ci od roz­wo­ju sytu­acji epi­demi­o­log­icznej i decyzji Rzą­du RP.

REKTOR
prof. dr hab. n. med. Radzisław Kordek

Zarządze­nie nr 20/2020 z dnia 10 mar­ca 2020 r. Rek­to­ra Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi w spraw­ie prze­ci­wdzi­ała­nia rozprzestrzeni­a­n­iu się wirusa SARS–COV‑2 wśród członków społecznoś­ci Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi

  • Opublikowano: 10 marca 2020
Podziel się na:
Tagi:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

BIP