Aktualności

Konkursy Narodowego Centrum Nauki — MAESTRO 14, SONATA BIS 12


Szanowni Państ­wo,

Cen­trum Wspar­cia Nau­ki w ślad za Nar­o­dowym Cen­trum Nau­ki infor­mu­je, że dnia 15 mar­ca 2022 r. koor­dy­na­torzy dyscy­plin NCN ogłosili 2 konkursy: MAESTRO 14 i SONATA BIS 12

  1. MAESTRO 14 – kierowany jest do doświad­c­zonych naukow­ców, planu­ją­cych prowadz­ić pio­nier­skie bada­nia, w tym również inter­dyscy­pli­narne, wykracza­jące poza doty­chcza­sowy stan wiedzy i których efek­tem mogą być odkrycia naukowe. Kierown­ikiem pro­jek­tu może zostać oso­ba mają­ca co najm­niej stopień naukowy dok­to­ra, która kieru­je lub kierowała real­iza­cją co najm­niej dwóch pro­jek­tów badaw­czych wyło­nionych w drodze konkursów ogól­nokra­jowych lub między­nar­o­dowych w okre­sie ostat­nich 10 lat. Pon­ad­to musi wykazać się pub­likacją co najm­niej 5 tek­stów w renomowanych cza­sopis­mach, wydawnictwach naukowych pol­s­kich lub zagranicznych.

peł­na doku­men­tac­ja konkur­sowa

UWAGA: nowy wymóg dla osób, które kierowały lub kieru­ją pro­jek­tem MAESTRO i planu­ją złoże­nie kole­jnego wniosku w obec­nym konkur­sie.

W obec­nej edy­cji konkur­su MAESTRO 14, kierown­ik pro­jek­tu, który kieru­je lub kierował pro­jek­tem badaw­czym finan­sowanym w ramach konkur­su MAESTRO, może wys­tąpić z wnioskiem o finan­sowanie kole­jnego pro­jek­tu badaw­czego w konkur­sie MAESTRO pod warunk­iem, że speł­nia co najm­niej jeden z następu­ją­cych warunk­ów:

  1. jest lau­re­atem konkur­su orga­ni­zowanego przez Euro­pean Research Coun­cil (ERC);
  2. w okre­sie ostat­nich 5 lat wys­tąpił z wnioskiem o finan­sowanie pro­jek­tu badaw­czego w konkur­sie orga­ni­zowanym przez ERC, a wniosek ten uzyskał ocenę co najm­niej w I etapie konkur­su.

Szczegółowe warun­ki konkur­su:

https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/maestro14

  1. SONATA BIS 12 – na pro­jek­ty badaw­cze mające na celu powołanie nowego zespołu badaw­czego, prowadzącego bada­nia naukowe o charak­terze pod­sta­wowym. Konkurs skierowany jest do osób, które uzyskały stopień naukowy dok­to­ra w okre­sie od 5 do 12 lat przed rok­iem wys­tąpi­enia z wnioskiem.

W konkur­sie tym moż­na otrzy­mać środ­ki na wyna­grodzenia dla zespołu badaw­czego, w tym również stype­n­dia dla stu­den­tów lub dok­toran­tów, zakup lub wyt­worze­nie aparatu­ry naukowo-badaw­czej oraz pokryć inne kosz­ty związane z wydatka­mi niezbęd­ny­mi do real­iza­cji pro­jek­tu badaw­czego.

peł­na doku­men­tac­ja konkur­sowa

UWAGA: we wniosku w konkur­sie SONATA BIS jako kierown­i­ka pro­jek­tu nie moż­na wskazać oso­by, która jest wskazana jako kierown­ik pro­jek­tu we wniosku złożonym w konkur­sie OPUS, dla którego decyz­ja doty­czą­ca finan­sowa­nia nie stała się ostate­cz­na. Warunek ten nie doty­czy kierown­ików pro­jek­tów we wnioskach OPUS LAP.

Szczegółowe warun­ki konkur­su:

https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/sonata-bis12

Nabór wniosków w sys­temie ZSUN/OSF trwa od 15 czer­w­ca do 15 wrześ­nia 2022 r. do godziny 16:00. Wewnętrzny har­mono­gram zna­j­du­je się poniżej.

Dodatkowe pomoc­ne infor­ma­c­je

  1. Nabór wniosków we wszys­t­kich konkur­sach jest prowad­zony za pośred­nictwem sys­te­mu elek­tron­icznego OSF (https://osf.opi.org.pl), nato­mi­ast wewnętrzne ter­miny i pro­ce­dury dla pro­jek­tów kra­jowych przed­staw­ione zostały poniżej.
  2. Adres skry­t­ki Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi:

/UMEDLodz/SkrytkaESP

  1. Kosz­ty pośred­nie to kosz­ty pośred­nio związane z pro­jek­tem badaw­czym, niezbędne do jego real­iza­cji. Na kosz­ty pośred­nie składa­ją się:

kosz­ty pośred­nie Open Access w wysokoś­ci do 2% kosztów bezpośred­nich, które mogą być przez­nac­zone wyłącznie na kosz­ty związane z udostęp­nie­niem pub­likacji lub danych badaw­czych w otwartym dostępie;

pozostałe kosz­ty pośred­nie w wysokoś­ci równej 20% kosztów bezpośred­nich, które mogą być przez­nac­zone na kosz­ty pośred­nio związane z pro­jek­tem, w tym kosz­ty udostęp­nienia pub­likacji lub danych badaw­czych w otwartym dostępie.

Pełen kat­a­log kosztów w pro­jek­tach badaw­czych określa Załącznik nr 2 do Reg­u­laminu przyz­nawa­nia środ­ków na real­iza­cję zadań finan­sowanych przez Nar­o­dowe Cen­trum Nau­ki w zakre­sie pro­jek­tów badaw­czych, określonego uch­wałą Rady NCN nr 60/2022 z dnia 9 czer­w­ca 2022 r.: https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/uchwaly-rady/2022/uchwala60_2022-zal1.pdf#page=52

  1. Zgod­nie z poli­tyką rachunkowoś­ci Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi w kat­e­gorii: Kosz­ty aparatu­ry naukowo-badaw­czej, urządzeń i opro­gramowa­nia należy uwzględ­nić aparaturę naukowo-badaw­czą, inne urządzenia niespeł­ni­a­jące definicji aparatu­ry naukowo – badaw­czej oraz opro­gramowanie, których koszt jed­nos­tkowy wynosi ≥ 2 000 zł brut­to.
  2. W przy­pad­ku zakupu aparatu­ry o wartoś­ci jed­nos­tkowej powyżej 130 tys. net­to koniecz­na jest zgo­da Cen­tral­nego Lab­o­ra­to­ri­um Badaw­czego (CLB) powołanego Zarządze­niem 123/2021 z dnia 22 grud­nia 2021 Rek­to­ra Uni­w­er­syte­tu Medy­cznego w Łodzi.

Zgo­da musi być dołąc­zona do wniosku składanego za pośred­nictwem AP10 w PP.

Podanie/wniosek o zgodę należy składać do Prze­wod­niczącego Rady Zarządza­jącej CLB , którym jest Prorek­tor ds. Roz­wo­ju Nau­ki i Współpra­cy Między­nar­o­dowej prof. Lucy­na Woź­ni­ak, na adres: [email protected].

Wzór wniosku o zakup kluc­zowej aparatu­ry badaw­czej zgod­nie z Zarządze­niem nr 123/2021 do pobra­nia tutaj. Wnios­ki roz­pa­try­wane są na posiedzeni­ach Rady CLB.

  1. Na potrze­by wypeł­ni­a­nia wniosku pro­jek­towego w zakre­sie kosz­to­ry­su odsyłamy do Kat­a­logu Usług ofer­owanych przez Cen­tralne Lab­o­ra­to­ri­um Badaw­cze:

20.04 Kat­a­log usług Cen­tral­nego Lab­o­ra­to­ri­um Badawczego.pdf

Osoba­mi do kon­tak­tu w spraw­ie usług ofer­owanych w ramach kat­a­logu są:

Zwierzę­tar­nia Wydzi­ału Far­ma­ceu­ty­cznego: [email protected];

MOL­e­co­LAB Cen­trum Badań Moleku­larnych Chorób Cywiliza­cyjnych: [email protected];

Uni­w­er­syteck­ie Lab­o­ra­to­ri­um Naukowe Core­Lab: [email protected].

Usłu­gi ofer­owane w ramach UMED nie są usługa­mi obcy­mi.

  1. W przy­pad­ku pro­jek­tów, do real­iza­cji których potrzeb­ne będą zaso­by sprzę­towe (typu: ser­w­ery, macierze dyskowe, sprzęt sieciowy), soft­ware-owe lub ludzkie z obszaru IT przed załącze­niem do pro­ce­su wer­sji roboczej wniosku prosimy o kon­sul­tac­je z Cen­trum Infor­maty­czno-Teleko­mu­nika­cyjnym (Mar­iusz Sawko email: [email protected] tel.: (42)2725003, 785911537).
  2. W przy­pad­ku pro­jek­tów prowad­zonych z udzi­ałem pac­jen­tów lub mate­ri­ału bio­log­icznego pobranego od oso­by do celów naukowych, koszt ubez­pieczenia OC dla ekspery­men­tu medy­cznego jest kosztem koniecznym ale NIEKWALIFIKOWALNYM w ramach Innych Kosztów Bezpośred­nich i może być ponie­siony wyłącznie z kosztów pośred­nich pro­jek­tu. Powyższy obow­iązek nakła­da ustawa z dnia 16 lip­ca 2020 r. o zmi­an­ie ustawy o zawodach lekarza i lekarza den­tysty oraz niek­tórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1291), która wprowadza zmi­any także w zakre­sie real­iza­cji ekspery­men­tów medy­cznych, w tym badań klin­icznych i weszła w życie z dniem 01.01.2021 r.

W ślad za Biurem ds. Nieru­chomoś­ci infor­mu­je­my, że Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi zawarł umowę gen­er­al­ną w zakre­sie obow­iązkowego ubez­pieczenia odpowiedzial­noś­ci cywilnej pod­mio­tu przeprowadza­jącego ekspery­ment medy­czny. Ubez­piecze­nie speł­nia wymo­gi określone w Roz­porządze­niu Min­is­tra Finan­sów, Fun­duszy i Poli­ty­ki Region­al­nej w spraw­ie obow­iązkowego ubez­pieczenia odpowiedzial­noś­ci cywilnej pod­mio­tu przeprowadza­jącego ekspery­ment medy­czny z 23 grud­nia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2412), dalej zwanym Roz­porządze­niem. Umowa doty­czy ekspery­men­tów prowad­zonych w ramach dzi­ałal­noś­ci naukowo-dydak­ty­cznej Uczel­ni.

  1. Wyty­czne NCN dla wniosko­daw­ców do uzu­pełnienia for­mu­la­rza doty­czącego KWESTII ETYCZNYCH w pro­jek­cie badaw­czym uwzględ­ni­a­jące zapisy GCC - https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/regulaminy/2021_12_wytyczne_dla_wnioskodawcow_kwestie_etyczne.pdf
  2. W zakre­sie wypełnienia PLANU ZARZĄDZANIA DANYMI wspar­cia udzieli Państ­wu mgr Agniesz­ka Goszczyńs­ka z Odd­zi­ału Bib­li­ografii i Bib­liometrii, ([email protected]). Pomoc­ne w tym względzie mogą okazać się wyty­czne NCN oraz infor­ma­c­je o RDM na stron­ie Otwarty Umed http://otwarty.mul.edu.pl/r‑d-m/.

Wyty­czne NCN dla wniosko­daw­ców do uzu­pełnienia for­mu­la­rza doty­czącego kwestii ety­cznych w pro­jek­cie badaw­czym:

https://www.ncn.gov.pl/sites/default/files/pliki/regulaminy/wytyczne_zarzadzanie_danymi_06_2020.pdf

Pro­ce­dowanie wniosku w aplikacji pro­ce­sowej w PP

UWAGA!

Przy­go­towane i wygen­erowane z sys­te­mu OSF wnios­ki należy składać do wery­fikacji i pod­pisu za pośred­nictwem Aplikacji Pro­ce­sowej AP10 Pro­jek­ty badaw­c­zo-naukowe, do której instrukc­ja dostęp­na jest pod adresem:

https://intranet.mul.edu.pl/kc/bwp/Shared%20Documents/Instrukcja%20U%C5%BCytkownika%20AP10.01_NCN_POiR.pdf.

W celu złoże­nia wniosku w aplikacji AP10 należy:

  1. Wygen­erować wniosek w sys­temie OSF, początkowo w wer­sji roboczej dla celów wery­fika­cyjnych.
  2. Uru­chomić w Process Por­talu Aplikację AP10, wybrać właś­ci­wy rodzaj pro­jek­tu,

następ­nie za pomocą przy­cisku DALEJ prze­jść do for­mu­la­rza Zgłoszenia Pro­jek­tu, wypełnić dane dot. pro­jek­tu i załączyć wniosek w wer­sji roboczej (wydruk roboczy) w celu wery­fikacji na poziomie Cen­trum Wspar­cia Nau­ki (CWN).

Na tym etapie proszę zapisać sobie przyp­isany do zada­nia numer Instancji, dzię­ki które­mu będą Państ­wo mogli później zlokali­zować swój wniosek w PP.

  • Po pozy­ty­wnej wery­fikacji wniosku w wer­sji roboczej przez pra­cown­ików CWN, otrzy­ma­ją Państ­wo zadanie w PP pole­ga­jące na załącze­niu wniosku w wer­sji ostate­cznej. W celu jego real­iza­cji, należy zablokować do edy­cji wniosek w sys­temie OSF, wygen­erować jego final­ną wer­sję wraz ze wszys­tki­mi niezbęd­ny­mi doku­men­ta­mi do pod­pisu i załączyć je do Aplikacji AP10. Na tym etapie dodatkowo for­mu­la­rz aplika­cyjny w PP poprosi Państ­wa o podanie numeru wniosku, należy wów­czas podać nr ID wniosku, który zna­j­du­je się w stopce wniosku pobranego z OSF.

Doku­men­tac­ja zostanie raz jeszcze zwery­fikowana w CWN, przekazana do akcep­tacji Przełożonego Kierown­i­ka Pro­jek­tu, następ­nie zwery­fikowana pod wzglę­dem finan­sowym i pod­pisana przez oso­by upoważnione do reprezen­towa­nia Uczel­ni. Kierown­ik projektu/osoba zgłasza­ją­ca wniosek otrzy­ma pod­pisane doku­men­ty na służbowy adres mailowy.

Ważne! Nie ma już możli­woś­ci przesła­nia wniosku do pod­pisu drogą mailową. Po zakończe­niu całego pro­ce­su wery­fikacji a następ­nie akcep­tacji władz, pod­pisane doku­men­ty otrzy­ma­ją Państ­wo z adresu “UMED-Process­Portal” [email protected], skąd należy je pobrać i wyma­gane załączyć do wniosku w OSF, a następ­nie wysłać wniosek do NCN zgod­nie z Pro­ce­durą składa­nia wniosku do NCN dostęp­ną w doku­men­tacji konkur­sowej.

Aplikowanie o pro­jekt przez oso­by spoza UMED, które nie mają dostępu do Process Por­talu

Osobom, które nie są zatrud­nione w UMED a chcą aplikować w ramach UMED o pro­jekt, konieczne jest NADANIE DOSTĘPU DO SYSTEMÓW INFORMATYCZNYCH. W tym celu niezbędne jest złoże­nie wniosku o dostęp do sys­temów IT/Process Por­talu za pośred­nictwem Aplikacji pro­ce­sowej AP14 Wnios­ki do PODO. Pełnomoc­nikiem ds. Ochrony Danych Osobowych oraz Ekspertem w ww. Aplikacji jest Pani Urszu­la Jas­trzębows­ka: [email protected]. W sekcji Dostęp do sys­te­mu należy wybrać Process Por­tal.

DOKTORANCI / STUDENCI  - o dostęp do sys­te­mu IT wniosku­je kierown­ik jed­nos­t­ki, z którą dok­torant jest pow­iązany (zwyk­le jest to opiekun naukowy), w tym wypad­ku nie ma potrze­by załącza­nia dodatkowych plików, sys­tem zaczy­tu­je automaty­cznie dane studenta/doktoranta po poda­niu numeru PESEL.

Oso­by określone jako „INNE”, czyli oso­by w żaden sposób for­mal­nie nie związane z UMED — o dostęp do sys­te­mu IT może zawnioskować oso­ba, która posi­a­da stosowne uprawnienia, czyli np. Dyrek­tor Biu­ra Nau­ki Strate­gii i Roz­wo­ju — Pan mgr Jarosław Horodec­ki. W tej sytu­acji konieczne jest przekazanie danych jak na poniższym scree­nie, tj.: — pesel, — imię i nazwisko, — adres e‑mail, który akty­wnie jest uży­wany, — numer tele­fonu.

W przy­pad­ku osób określonych jako „INNE” konieczne jest również załącze­nie załączni­ka w mod­ule „Załączni­ki”.

Powinien być to jak­iś doku­ment potwierdza­ją­cy powiązanie/współpracę danej oso­by z Uczel­nią, czyli np. zaświad­cze­nie opieku­na naukowego potwierdza­jące składanie wniosku w otwartej edy­cji konkur­su.

Pro­ce­dowanie POROZUMIEŃ O WSPÓŁPRACY

Pobrane z sys­te­mu OSF porozu­mie­nie o współpra­cy należy pro­ce­dować Aplikacji Pro­ce­sowej AP12.05 Obieg umowy.

  1. w for­mu­la­rzu wybrać z Szablonu umowy: „umowa inna/wg wzoru przekazanego przez stronę”

Po uru­chomie­niu wniosku należy wypełnić wszys­tkie pola oznac­zone gwiazd­ką:

  1. W sekcji Dane do umowy w polu jed­nos­t­ki mery­to­rycznej należy wybrać Cen­trum Wspar­cia Nau­ki w przy­pad­ku pro­jek­tów OPUS bez LAP, SONATA, SONATA BIS, PRELUDIUM,  PRELUDIUM BIS, MAESTRO nato­mi­ast w przy­pad­ku pro­jek­tów OPUS-LAP oraz POLONEZ BIS, proszę wybrać Dzi­ał Pro­jek­tów Między­nar­o­dowych

  1. W dal­szej częś­ci for­mu­la­rza należy uzu­pełnić daty zawar­cia porozu­mienia (moż­na wskazać umowa na czas nieokreślony, jeżeli daty nie da się określić)

  1. W polu „czy umowa rodzi kosz­ty” należy wybrać TAK oraz w polu wartość umowy wpisać „1”, wów­czas umowa, zgod­nie z przyję­tym trybem, zostanie przekazana do pod­pisu do Kwest­o­ra

  1. W sekcji Strony w umowie należy wybrać reprezen­tan­ta Rek­tor, a następ­nie osobę pod­pisu­jącą w imie­niu Rek­to­ra — Prorek­tor prof. Lucynę Woź­ni­ak
  1. W sekcji Pro­jekt umowy należy załączyć wypełniony wzór Porozu­mienia.
  2. W dal­szej częś­ci for­mu­la­rza należy uzu­pełnić strony w umowie, wybrać rodza­je pod­pisu (UMED pod­pisu­je umowy elek­tron­icznie) oraz wpisać adres e‑mail, na który należy wysłać umowę do pod­pisu pozostałym Stronom – prosimy o wpisy­wanie włas­nego adresu służbowego i tym samym pośred­niczyć w przekaza­niu pod­pisanego przez reprezen­tan­tów UMED porozu­mienia do pozostałych Stron (moż­na wpisać kil­ka adresów email).

Har­mono­gram wewnętrzny

24.08.2022 dead­line na rozpoczę­cie pro­ce­dowa­nia porozu­mienia o współpra­cy dla pro­jek­tów real­i­zowanych w grupie pod­miotów w aplikacji AP12.05. Porozu­mie­nie jest pro­ce­dowane przez Kierown­i­ka Pro­jek­tu lub osobę przez niego upoważnioną. Czas niezbęd­ny na przepro­ce­sowanie doku­men­tu wynosi 7 dni.
30.08.2022 dead­line na zakończe­nie pro­ce­dowa­nia porozu­mień.
30.08.2022 dead­line na zgłosze­nie pro­jek­tu w aplikacji AP10. Jest to równoz­naczne ze złoże­niem wniosku w wer­sji roboczej.
06.09.2022 dead­line na załącze­nie do wcześniejszego zgłoszenia, wniosku w wer­sji ostate­cznej w aplikacji AP10.
07.09 — 14.09.2022 etapy admin­is­tra­cyjne związane z pro­ce­dowaniem wniosku w aplikacji AP10 (akcep­tac­ja Przełożonego, wery­fikac­ja księ­gowoś­ci, pod­pisy władz).
15.09.2022, o g. 16:00 dead­line na złoże­nie wniosku w sys­temie OSF.

Zwracamy się z prośbą o dotrzy­manie wskazanych powyżej ter­minów. Przekrocze­nie ww. har­mono­gra­mu jest obar­c­zone ryzykiem niezłoże­nia wniosku w ter­minie wskazanym przez NCN.

Dla osób, które chci­ały­by się wspomóc przy składa­niu wniosku szkole­ni­a­mi z obsłu­gi Aplikacji AP10 – Pro­jek­ty badaw­c­zo-naukowe, przewidu­je­my szkole­nia z zakre­su pro­ce­su Przy­go­towanie pro­jek­tu, którego pier­wszym ele­mentem jest właśnie Zgłosze­nie Pro­jek­tu. O ter­mi­nach zostaną Państ­wo poin­for­mowani w odręb­nym komu­nika­cie.

Cen­trum Wspar­cia Nau­ki

Mate­ri­ały do pobra­nia:

  1. Dane pod­mio­tu na potrze­by wypełnienia wniosku – plik
  2. Wzór Porozu­mienia o współpra­cy na rzecz real­iza­cji wnioskowanego pro­jek­tu badaw­czego – plik
  3. Wzór wniosku o zakup kluc­zowej aparatu­ry badaw­czej zgod­nie z Zarządze­niem nr 123/2021 — plik
  4. Wyty­czne NCN dla wniosko­daw­ców do uzu­pełnienia for­mu­la­rza doty­czącego KWESTII ETYCZNYCH w pro­jek­cie badaw­czym — plik
  • Opublikowano: 24 czerwca 2022
Podziel się na:
godło Polski

Uni­w­er­sytet Medy­czny w Łodzi
Ale­ja T. Koś­ciusz­ki 4
90–419 Łódź
NIP 7251843739
REGON 473073308

Zna­jdź nas!

BIP